sâmbătă, decembrie 14

Numărul abonaților World of Warcraft, în continuă scădere

În 2015, când Activision Blizzard a comunicat ultima dată despre abonamentele la World of Warcraft, jocul avea 5,5 milioane de abonați la nivel global. Se preconizează că cifrele vor scădea treptat, ajungând la 4,46 milioane în 2023, potrivit Statista.

Imagine: Statista

Jocul a atins apogeul popularității sale în a doua jumătate a anului 2010, când estimările Activision Blizzard plasau numărul global de abonați la WoW la 12 milioane. Înainte de aceasta, numărul a urcat constant de la 1,5 milioane în primul trimestru al anului 2005, înainte de a depăși cinci milioane în trimestrul patru al anului 2006 și 10 milioane în trimestrul patru al anului 2007. În 2011, cifrele au început să scadă și, în primul trimestru din 2014, au coborât la nivelul din 2006.

Scăderea preconizată a cifrelor poate fi atribuită faptului că jocul are acum peste 15 ani și că noile moduri de joc online, cum ar fi battle royale, au crescut în popularitate în ultimii ani. Numărul de jucători ai popularului Fortnite , de exemplu, a ajuns la 350 de milioane de utilizatori la nivel mondial în 2020.

Ce este World of Warcraft?


World of Warcraft este al patrulea din seria de jocuri video publicate de Blizzard Entertainment, după „Orcs & Humans”, „Tides of Darkness” și „The Frozen Throne”. A fost lansat la sfârșitul lunii noiembrie 2004 pentru a sărbători cea de-a zecea aniversare a întregii francize. Până în august 2018, au fost lansate șapte expansiuni ale jocului, vânzările pachetelor de expansiune WoW rămânând destul de consistente. Cel de-al cincilea pachet de expansiune – „Warlords of Draenor” – a apărut pe piață în toamna anului 2014 și, în prima zi de la lansare, s-a vândut în 3,3 milioane de exemplare la nivel mondial, la fel ca și cel de-al șaselea pachet de expansiune – Legion. Principala atracție a seriei este posibilitatea jucătorilor de a se transforma în multe creaturi diferite, așa-numitele rase. Cu toate acestea, distribuția raselor WoW arată că majoritatea jucătorilor aleg familiaritatea de a fi om.