vineri, mai 10

Cele mai simple exerciții pe care să le pui în aplicare după mesele de sărbători

Sărbătorile de sfârșit de an se împletesc, de obicei, în jurul unor mese cu familia și prietenii în care consumul excesiv de mâncare și băuturi este la ordinea zilei.

Astfel, după sărbători, multe persoane tind să simtă, pe lângă oboseală, și kilograme suplimentare, balonare și vinovăție pentru „dereglările” comise. Din fericire, exista câteva exerciții ușoare care pot ajuta să se pună din nou în mișcare după cina din Ajun, reuniunile de Crăciun și restul sărbătorilor.

Imagine: Petr Kratochvil / CC0 Public Domain

Preparatorul fizic și antrenorul personal Vilma Marchitelli a propus o rutină de exerciții pentru toată lumea, chiar și pentru cei care pleacă în vacanță pe final de an: „Acest antrenament este simplu, cu exerciții ușoare, pe care oricine le poate efectua oriunde și în momentul din zi în care poate și vrea. Este un antrenament de rezistență și, în funcție de nivelul de pregătire al fiecărei persoane, se pot adăuga greutăți (gantere, kettlebells etc). Propunerea este de a efectua cât mai multe ture, urmărind întotdeauna ritmul fiecăruia și rezistența lor. Această dinamică se numește Amrap (As many rounds as possible), iar scopul este de a menține un ritm constant și cu cât mai puțină odihnă”.

1) 10 flotări

2) 10 genuflexiuni (deschideți picioarele la nivelul umerilor și efectuați coborâri/urcări ca și cum am avea de gând să ne așezăm pe o bancă și să ne ridicăm înapoi. Este important ca genunchii să nu depășească linia degetelor de la picioare)

3) 10 abdomene (scurte, cu presiune permanentă pe zona mediană a abdomenului)

4) 20 flotări inverse (la scaun sau bancă)

5) 20 de fandări (puneți un picior în fața celuilalt, deschideți-le la înălțimea umerilor și coborâți într-un ritm constant cu un picior și apoi cu celălalt)

6) 20″ plank (planşa – cu mâinile pe un covoraș sau cu antebrațele, țineți corpul ridicat fără să vă arcuiți spatele)

Pentru a spori eficiența si intensitatea exercițiilor, la genuflexiuni, abdomene sau fandări puteți folosi adițional greutăți.

Într-o serie de exerciții care pot fi realizate în 10 minute, expertul a dat asigurări că vor fi eliminate (cel puțin parțial) caloriile consumate în exces.